Przeskocz do treści

“Zemsta” Aleksandra Fredry na lekcji języka polskiego w klasie 7a jako przykład dobrych praktyk i promocja czytelnictwa.

Omawianie lektury obowiązkowej A. Fredry pt. Zemsta w klasie 7a rozpoczęliśmy od gry dydaktycznej “Spór o mur”. Została ona wcześniej zapowiedziana i zmotywowała uczniów do uważnego jej przeczytania. Gra sprawdziła znajomość tekstu i uatrakcyjniła lekcję. Uczniowie grali w parach i trójkach. Najpierw otrzymali plansze, talie kart z pytaniami i zasady rozgrywki. Wzajemnie zadawali sobie pytania odczytane z talii kart. Prawidłowa odpowiedź skutkowała zaznaczeniem cegiełki na planszy. Celem zawodników było wybicie w murze dziury.

 Taka lekcja jest przykładem dobrych praktyk metodycznych i propagowaniem czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Gry dydaktyczne zachęcają do dokładnego czytania lektur szkolnych, pobudzają wyobraźnię oraz uczą odpowiedzialności i pracy w grupie.

Zapraszam do obejrzenia fotorelacji 🙂

Joanna Szuryn

Skip to content