„Miłość do regionu to doskonała droga
do nauczania miłości Ojczyzny.
(…) Za to kształcenie pozostajemy odpowiedzialni
przed Bogiem i historią.”
(cyt…) Florian Plit…
W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy II w ramach zajęć rozwijających przystąpili do realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „ Cztery pory roku w mojej miejscowości”.
Najważniejsze założenia programu to:
- kształtowanie poczucia przynależności do środowiska lokalnego,
- poznanie najbliższego otoczenia i specyfiki regionu,
- rozwijanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej,
- dostrzeganie specyfiki przyrodniczej najbliższej okolicy,
- kształtowanie kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie aktywności twórczej i kreatywności uczniów,
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
Pierwszym zadaniem, jakie zrealizowali uczniowie było wyjście na jesienny spacer. Przez kilka dni poprzedzających wyjście, uczyli się o tej pięknej porze roku, by móc odnaleźć jak najwięcej jej oznak. Wycieczka po najbliższej okolicy sprawiła wiele frajdy! Uczniowie podziwiali piękne, różnokolorowe liście, poszukiwali darów jesieni.
Z okazji zbliżającej się rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz realizacji kolejnego zadania w ramach projektu, 3 listopada uczniowie klasy II odwiedzili miejsce pamięci narodowej w najbliższym sąsiedztwie szkoły. Delegacja uczniów klasy II uczestniczyła również w wyjeździe szlakiem miejsc pamięci narodowej naszej gminy. Dzieci w ciszy i zadumie mogły posłuchać opowieści na temat przeszłości naszej Małej Ojczyzny, zapalić znicze przed miejscami upamiętniającymi poległych bohaterów i minutą ciszy uczcić ich pamięć. Drugoklasiści dużo zapamiętali z tej niezwykłej lekcji historii.
Trzecie zadanie, „Kto pracuje w mojej miejscowości” w części zostało również zrealizowane. Otóż, 23 listopada uczniowie udali się do Centrum Medycznego w Telatynie celem poznania specyfiki zawodu lekarza. Uczniowie przeprowadzili wywiad z lekarzem p. Jolantą Krawczyk.
Pani doktor opowiedziała wyczerpująco o pracy lekarza odpowiadając na bardzo ciekawe pytania. Oto niektóre z nich:
- Czy trudno jest zostać lekarzem?
-Jakie to uczucie uratować komuś życie?
- Czy każdy może zostać lekarzem?
W podziękowaniu za udzielenie wywiadu, uczniowie wręczyli piękny dyplom.
Opiekun projektu: Janina Tucka