Uczniowie klasy IV b na czas omawiania lektury „Akademia pana Kleksa” Jana Brzechwy stali się uczniami Akademii przy ul. Czekoladowej. Każdy z uczniów wybrał sobie imię zaczynające się na literę „A” , a więc w klasie IV b mieliśmy 4 Adasiów, 2 Adolfów, Artura, Adriana, Andrzeja, Aleksa, Alojzego, Aleksandra, Arkadiusza, no i oczywiście był profesor Akademii - Małgorzata Pelczar, a raczej Ambroży (jak przystało na uczniów pana Kleksa, wzięli oni czynny udział w nietypowych lekcjach: kleksografii, przędzenia liter oraz w lekcji geografii. Oczywiście uczniowie śpiewali piosenkę „Witajcie w naszej bajce”.
Na lekcji kleksografii robili kleksy, używając kolorowych farb oraz atramentu, na lekcji przędzenia liter wycinali litery, a następnie obszywali je kolorowymi nitkami, a na lekcji geografii robili piłki - globusy z gazet obklejonych taśmą bezbarwną - każdy globus miał napis wylosowanego miasta, z którego później uczniowie wysyłali pozdrowienia panu Kleksowi na specjalnie przygotowanych kartkach na adres: Sz. P. Ambroży Kleks, Akademia- Kraina Baśni, ul. Czekoladowa 24
Uczniowie bawili się fantastycznie- było bardzo wesoło, radośnie i głośno.
Mogli porównać lekcje w „swojej” szkole do tych, w których uczestniczyli jako uczniowie Akademii. Jakie wrażenia? Najlepiej zapytać uczniów klasy IV b!
Klasa IV b w ten sposób zaliczyła kolejny projekt z cyklu Projekty lekturowe na ocenę celującą.
Konkluzja: Jak najbardziej warto organizować „żywe” lekcje, bo maja ogromną wartość edukacyjną i wychowawczą 😆