Przeskocz do treści

Erasmus+ w Szkole Podstawowej w Telatynie

W dniach 24-28 kwietnia gościliśmy uczniów i nauczycieli z Francji, Hiszpanii i Turcji w ramach programu Erasmus+. Przez pierwsze dwa dni wspólnie zwiedzaliśmy naszą stolicę. Stolica powitała nas piękną pogodą. Zwiedziliśmy: Krakowskie Przedmieście, Zamek Królewski, Stare Miasto z pomnikiem Syrenki, Uniwersytet Warszawski, Pałac Prezydencki, Łazienki Królewskie z Pałacem na Wyspie i pomnikiem Fryderyka Chopina. Podziwialiśmy panoramę Warszawy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki. Goście byli zachwyceni zabytkami i pięknem Warszawy.

Drugiego dnia zwiedzania Warszawy goście z Francji, Hiszpanii i Turcji odwiedzili Stadion Narodowy, następnie zaprosiliśmy ich do Centrum Kopernika, gdzie zapoznali się z różnymi interaktywnymi wystawami. Pod koniec dnia w dobrych humorach wróciliśmy do Telatyna.

Środa-Powitanie gości w szkole.

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od powitania szkół partnerskich w naszej szkole. Na pięknie przystrojonej sali gimnastycznej uczniowie z młodszych klas zaprezentowali Taniec z flagą, Krakowiaka oraz taniec współczesny. Następnie zaprosiliśmy gości do udziału w laboratoriach z matematyki i robotyki. Uczniowie, w międzynarodowych zespołach, rozwiązywali problemy matematyczne a następnie układali krótkie opowiadanie w języku angielskim. Z klocków Lego skonstruowali robota i zaprogramowali go by zatańczył. Po obiedzie goście i uczniowie wzięli udział w spotkaniu z Wójtem Gminy Telatyn Panem Dariuszem Kozłowskim. Prezentację o naszej gminie przygotował i zaprezentował w języku angielskim uczeń klasy VIIb Mateusz Budzyński. Pan Wójt przekazał gościom upominki. Następnie zwiedziliśmy zakład przetwórstwa drzewnego.

Czwartek-Erasmus+ na Roztoczu

27 kwietnia grupa Erasmusa wyruszyła na Roztocze. Pierwszym przystankiem był Zamość – Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał oraz Rynek Wielki. Następnie pojechaliśmy do Zwierzyńca, w którym podziwialiśmy kościół na wyspie, kolejno zobaczyliśmy józefowskie kamieniołomy Babia Dolina, potem przeszliśmy krótkim szlakiem Szumów nad Tanwią. Około 20 wróciliśmy do Telatyna.

Piątek- wspaniały dzień choć już ostatnie chwile gości w naszej szkole.

8:00- 10:30- zajęcia sportowe z niezwykle emocjonującą rozgrzewką w postaci różnego rodzaju berków oraz arcyciekawymi konkurencjami tj. zabawa „Baran” czy „Zebra”. Ze względu na okazanie wspaniałego ducha walki i poświęcenie wykazane podczas konkurencji wszyscy uczestnicy otrzymali z rąk Dyrekcji Szkoły medale z logiem projektu zaprojektowane i wykonane specjalnie na tę okazję. W międzyczasie nauczyciele z krajów partnerskich mieli też okazję odwiedzić klasy (niestety tylko kilka klas ze względu na ograniczony czas) poznać innych uczniów i nauczycieli, nasi uczniowie spoza projektu mogli nawiązać kontakt z gośćmi i zadawali im pytania dotyczące np. tego jak czują się w Polsce, a nawet uczyli ich liczyć po polsku

10.45-11:30 podsumowanie projektu o roślinach leczniczych występujących w krajach partnerskich, w ramach tego przedsięwzięcia przygotowaliśmy prezentacje o tych roślinach, by dziś zagrać w quiz w aplikacji Kahoot opierający się na znajomości właściwości leczniczych tych roślin

11:30-12:00 obiad; barszcz czerwony i pyszna ryba z warzywami smakowała gościom wyśmienicie

12:00- 14:00 przygotowania do otwarcia sezonu grillowego w Polsce (Chill and Grill), przygotowanie szaszłyków według przepisu oraz sosów grillowych

14:15- 19:00 grill pożegnalny w malowniczym miejscu; Grodzisku w Posadowie, które oczarowało naszych gości. Był śmiech, taniec i przednia zabawa, które niestety przerwały łzy i smutek, gdy nadszedł czas rozstania.

W sobotę rano pożegnaliśmy gości z Hiszpanii i Turcji. Francuscy przyjaciele spędzili ten dzień z rodzinami i nauczycielami odwiedzając kolejne atrakcje naszego regionu, a w niedzielę wczesnym rankiem wyruszyli w drogę powrotną, by zakończyć tydzień pełen wrażeń w naszym pięknym kraju.

Przed nami ostatnie spotkanie Erasmusowiczów w Turcji, na które wyruszamy 14 maja br.

Ten tydzień przyniósł wiele wspaniałych emocji, które przysłoniły wszystkie ciemne chmury.

WSPANIAŁA PRZYGODA I WSPOMNIENIA NA CAŁE ŻYCIE!

Zespół przygotowujący wizytę gości w naszym kraju dziękuje rodzicom i nauczycielom, którzy przyczynili się do organizacji wizyty.