Uczniowie klasy trzeciej pod kierunkiem wychowawczyni Janiny Tuckiej po raz kolejny uczestniczą w międzynarodowym projekcie edukacyjnym ,,Czytam z klasą- Lekturki spod chmurki". Temat tegoroczny to ,,Na tropach dobroczynności". Idealnym dniem na wprowadzenie do projektu był Dzień Głośnego Czytania, który rozpoczął także miesiąc bibliotek szkolnych mający na celu propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Jako pierwszą lekturę w ramach modułu „Bądź dobry dla ludzi” uczniowie wybrali książkę pt. „Dziewczynka z parku” autorstwa Barbary Kosmowskiej. Tytułowa dziewczynka z parku to Andzia, która próbuje poradzić sobie ze smutkiem po śmierci taty. Zauważa, że jej koledzy też próbują radzić sobie ze swoimi smutkami. Ostatecznie dzieci pomagają sobie nawzajem, bo najlepszym lekarstwem na smutek jest obecność drugiej osoby.
Uczniowie z zainteresowaniem przeczytali lekturę i chętnie wykonali różnorodne zadania. Dużo radości dało im stworzenie klasowej chmurki o imieniu Tosia. Ozdobili i uzupełnili lekturniki. Opowiedzieli o przyjaźni Andzi i Jermiasza oraz o emocjach, jakie towarzyszyły dzieciom w ich trudnej sytuacji. Dzieci ilustrowały też fragmenty książki, które związane były z czynieniem dobra. Powstały ciekawe i pełne emocji prace.
Jeszcze innym zadaniem była sesja fotograficzna w otoczeniu szkoły, obserwacja ptaków oraz karmienie kaczek, podobnie jak to czynili bohaterowie lektury. Sesja fotograficzna do lektury to świetna zabawa i miło spędzony czas na świeżym powietrzu.
Jednakże najbardziej wartościowym zadaniem była zabawa w „Klasowe Anioły”. Dzieci, w ciągu tygodnia, miały podrzucić niepostrzeżenie wylosowanej osobie, karteczkę z miłym słowem lub drobny upominek. Wiele było pozytywnych emocji, kiedy każdy z zainteresowaniem próbował odgadnąć, kto jest jego aniołem.
Praca z lekturą pokazała dzieciom jak radzić sobie z trudnymi emocjami – śmiercią, smutkiem, lękiem. Nauczyła też czerpania radości z drobnych gestów i bycia, na co dzień dobrym człowiekiem.
Zaangażowanie, entuzjazm i motywacja, jakie towarzyszyły dzieciom podczas wykonywania zadań była ogromna i z zapałem przystępujemy do realizacji modułu II, którego hasło brzmi: "Bądź dobry dla zwierząt".
Do zobaczenia niebawem