Klasa I pod kierunkiem wychowawczyni Janiny Tuckiej zrealizowała kolejne zadania Międzynarodowego projektu edukacyjnego „Literki w akcji”. Celem projektu jest rozwijanie umiejętności czytania i pisania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni, zachęcenia uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter.
W zadaniu listopadowym dzieci poznały podstawowe zasady pisma wypukłego Braille'a, a następnie stworzyły powiększone modele liter alfabetu Braille'a wykorzystując... wytłaczanki po jajkach i kasztany. Podczas lekcji rozmawiali również o trudnościach, jakie osoby niewidome napotykają w codziennym życiu oraz o tym, jak można im pomóc. W drugim zadaniu dzieci zapisywały na plastelinie podane przez nauczyciela litery. Gdy wszystkie litery zostały przećwiczone, w kolejnym etapie uczniowie mieli za zadanie wykonać trójwymiarową literę, wciskając pocięte kawałki słomek w plastelinę. W grudniu uczniowie wyklejali na kartce wybraną literę za pomocą taśmy malarskiej, tworząc jej kontur. Następnie przy użyciu gąbki nanosili farbę na powierzchnię kartki, starając się pokryć całe tło.
,,Piankowa litera” to kreatywna i sensoryczna metoda utrwalania liter zimą. Dzieci korzystały z pianki do golenia, jako powierzchni do ćwiczenia pisania.
Uczniowie z powodzeniem wykonali też zadania zaplanowane na wiosenne miesiące: marzec i kwiecień. „Litera w smartfonie”, „Pacnij literkową muchę”, „Magiczna litera”, to tylko nieliczne z ich działań. Dzięki tym działaniom uczniowie nie tylko ćwiczyli rozpoznawanie liter, ale także rozwijali precyzję, cierpliwość i umiejętności manualne oraz eksperymentowali artystycznie. Wszystkie prace były unikalnymi dziełami sztuki, co wpływało na wzmacnianie poczucie dumy i przyniosło dzieciom olbrzymią satysfakcję.