Przeskocz do treści

Sąd nad Balladyną

W piątek 15 października  2021 roku sala lekcyjna klasy 7a zamieniła się w salę sądową. Uczniowie, w obecności obserwatorów: Joanny Czaus i Joanny Szuryn, przeprowadzili rozprawę sądową w sprawie Balladyny. Klasa 7a zadbała o odpowiednią aranżację przestrzenną sali, charakterystyczne elementy strojów oraz przede wszystkim przygotowała się merytorycznie do odtworzenia przebiegu zdarzeń.

Balladyna miała swoich Obrońców - głównego i posiłkowego oraz po przeciwnej stronie- Prokuratora i jego pomocnika. Sąd powoływał przed swoje oblicze kolejno: oskarżoną, świadków. Udzielał głosu linii obrony i oskarżyciela. Mogli oni zadawać pytania, wskazywać poszlaki i dowody winy lub niewinności, wygłaszali mowy wstępne i końcowe. Wszyscy z uwagą śledzili przebieg rozprawy. Uczniowie wykazali się podczas tak aktywnej lekcji języka polskiego znajomością tekstu dramatu Juliusza Słowackiego, umiejętnością wypowiadania własnego zdania, argumentacji oraz kultury słowa. Zajęcia przeprowadzone w taki sposób z pewnością przyczyniły się do zapamiętania treści lektury, zrozumienia motywów i ciągów przyczynowo-skutkowych. Atrakcyjna forma podsumowania  cyklu lekcji o “Balladynie” Juliusza Słowackiego uczyła uczniów współpracy, empatii oraz panowania nad emocjami, które wskazywały na wielkie zaangażowanie w toku zajęć. Taka lekcja, jako przykład dobrych praktyk, warta jest rozpowszechniania- ”Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” Konfucjusz. 

Skip to content