Przeskocz do treści

Pierwsze zadanie projektowe już za nami…

Klasa IV b wraz z nauczycielem j. polskiego Małgorzatą Pelczar opracowuje kreatywnie lektury , wykorzystując różne metody projektowe jako syntezę wiadomości, a jedną z nich były lapbooki…

Tym razem uczniowie interpretowali powieść młodzieżową o wymownym tytule „Opium w rosole” Małgorzaty Musierowicz; „opium”, czyli trochę miłości dodawanej do… No właśnie do czego? (uczniowie umieją już udzielić odpowiedzi na to intrygujące pytanie). Podczas omawiania lektury zmierzyli się z różnymi tematami tabu wieku dziecięcego i młodzieńczego, ale także poznali , chociaż  „ w pigułce”  trudną historię Polski podczas wprowadzenia stanu wojennego i życie dzieci i młodzieży w tamtym czasie oraz zmaganie się z różnymi problemami.

„Do ludzi trzeba wyciągnąć rękę. Trzeba. Możemy się nie doczekać odzewu. Ale jeśli nie wyciągniemy ręki, to odzewu nie doczekamy się z całą pewnością”- tak wymownie brzmiącą puentą dydaktyczną klasa IV b zakończyła część problematyczną lektury „Opium w rosole”, przysłowiową kropką nad „i” były wykonane przez nich LAPBOOKI.

Gratulacje kl. IV b !!!

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć… 

Skip to content